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PC Games News

  • Das Schicksal mischt die Karten, wir spielen.
    (Arthur Schopenhauer)
  • Atome spalten ist ein Kinderspiel, verglichen mit einem Kinderspiel.
    (Albert Einstein, 1879-1955)
  • Beim Spiel kann man einen Menschen in einer Stunde besser kennenlernen als im Gespräch in einem Jahr.
    (Plato, 427-348 od. 347 v.Chr.)
  • Der Mensch spielt nur, wo er in voller Bedeutung des Wortes Mensch ist, und er ist nur da ganz Mensch, wo er spielt. 
    Friedrich von Schiller (1759 - 1805), dt. Dichter
  • Wer älter wird, der wird nicht aufhören zu spielen. Aber wer aufhört zu spielen, der wird älter.
    (G.B. Shaw)
  • Das Spiel ist das einzige, was Männer wirklich ernst nehmen. Deshalb sind Spielregeln älter als alle Gesetze der Welt.
    (Peter Bamm)
  • Alle vereinzelten Abgrenzungen, alle scheinbaren Gegensätze zum Spiel bilden immer nur vereinzelte Teilansichten und liefern bestenfalls "Bei-Spiele".
    (Gerhard von Xujawa)
  • Es ist das Spiel und nur das Spiel, das den Menschen vollständig macht.
    (Schiller)
  • Die Quelle alles Guten liegt im Spiel.
    (Friedrich Wilhelm August Fröbel, 1782-1852)
  • Im Spiel verraten wir, wes Geistes Kind wir sind.
    (Ovid 43 v.Chr.-17 n.Chr.)
  • Nur Arbeit und kein Spiel macht dumm.
    (Karl Marx)
  • Spiele, damit du ernst sein kannst. Denn das Spiel ist ein Ausruhen, und die Menschen bedürfen, da sie nicht immer tätig sein können, des Ausruhens.
    (Aristoteles, 384-322 v.Chr.)
  • Wer spielt, der lernt! Wer lernt, der lebt! Wer lebt, der spielt!
    (Jörg Roggensack, 2003)
  • Spieler sind Menschen, die dem Glück eine Chance geben.
    (Werner Mitsch, *1936, deutscher Aphoristiker)
  • Wer beim Spiel böse wird, der soll sich nicht beteiligen.
  • Um wirklich zu spielen, muß der Mensch, solange er spielt, wieder Kind sein.
    (Johan Huizinga)
  • Es geht nicht um siegen oder verlieren - es geht darum, den Gegner zu demütigen!
    (Hägar)
  • Der schönste Gewinn beim Spiel ist der einer Freundschaft!
  • Brot und Spiel braucht der Mensch. Brot, um zu wachsen und zu existieren, Spiel, um diese Existenz zu erleben.
    (F.J.J. Buytendijk)
  • Also ist der bloß Ernste in dem Sinne ohne Tugend, als er das Spiel verachtet, das doch so notwendig ist für das menschliche Leben wie das Ausruhen.
    (Thomas von Aquin)

Arma 3 Epoch Rolling Changelog 0.3

Geschrieben von -OMG- Flowrider am . Veröffentlicht in News

Hier der kommende Changelog für Arma 3 Epoch! Da werden einige Neue und gefixte Dinge auf uns zukommen :-) 

 

0.3 Rolling Changelog

 

[Added] Vehicle lock time is now stored in hive and will persist across server restarts.
[Added] 3d interaction visuals to show you when an action is available.
[Added] New loot bias system with nestable tables and overall loot balance.
[Added] LootMultiplier in epochconfig, (0.5 default, 1 = high loot, 0.1 = low loot).
[Added] Goldenseal plant can be consumed to reduce toxicity.
[Added] Pumpkin food item can be harvested from pumpkin patches on Chernarus and found randomly.
[Added] Dynamic Air Supply Drop Event. Use smoke grenades to signal.
[Added] Trader missions accessed with "Talk" on trader: Pikes Peak Express, Animal Control, Track a Raider, VIP Chauffeur.
[Added] Ability to eat raw foods but at the risk of toxicity.
[Added] New items (Rock, Stick, and Rope) for crafting and added to trash loot.
[Added] New craftable primitive melee weapons: Crude Hatchet, Wood Club, Maul Hammer.
[Added] Keesha default character now has shoes.
[Added] Crafting of Rope from Hemp.
[Added] Harvest Sticks from a bush using a Hatchet.
[Added] Mining of Iron Ore and Rocks with sledgehammer or Maul.
[Added] Removal with refund of Base building items. Respects Jammer Owner and group.
[Added] Most base building items now use a hybrid Static/Physx system with ghost preview on first placement.
[Added] New "Boss" Sapper variant with a larger bang.
[Added] Both Sapper variants put off toxic gas if killed without blowing up.
[Added] Player can now select gender after each death.
[Added] Frequency Jammer now required by default to build a base. Can be controlled with desc.ext mission variable: buildingRequireJammer.
[Added] Building limit (default: 100) added to Frequency Jammer. Change with desc.ext mission variable: buildingCountLimit.
[Added] Building Jammer Range (default: 75m). Change with desc.ext mission variable: buildingJammerRange.
[Added] Hive weather control system as well as Static override var WeatherStaticForecast via epochconfig.
[Added] Trader purchased vehicle position can now be controlled with a smoke grenade or a chemlight within 50m of trader.
[Added] Wood foundations can be crafted with 8x lumber.
[Added] Bornholm Support: Custom a2 building classes for loot spawns and mission file and config support from http://urogaming.co.uk/
[Added] Base building objects now persist damage and armor increased substantially.
[Added] Suppress loot spawn within the range of a Frequency Jammer.
[Added] Blocked base building areas for Chernarus.
[Added] Logging of building, storage, and vehicle killed events to hive log. (StorageKilled, VehicleKilled, BuildingKilled)
[Added] Offroad MG Pickup. (Classname: B_G_Offroad_01_armed_EPOCH)
[Added] Server FPS to the debug monitor. (Max: 50, recommend fps are >15 to keep the game stable)
[Added] Chance to spawn Lockbox and Backpacks in lockers or wardrobes.
[Added] Variable when Loadingscreen finish. (EPOCH_loadingScreenDone change from nil to true)
[Added] Base object interact menu (Remove,Move,Upgrade) shown only in build mode after targeting object with Space Bar.
[Changed] Players are now sent to the lobby after dead, simply press ok to respawn.
[Changed] Can now sell and buy uniforms from traders.
[Changed] NPC trader data (AI_ITEMS) will now expire in 7 days if no changes are made within that time. Change this with expiresAIdata in epochconfig.
[Changed] Added chance to spawn Lockbox and Backpacks in lockers or wardrobes.
[Changed] Fireplace recipe changed to require 2 Rocks to make empty fireplace. Upgrade in place with 1 Wood Log to make a fire.
[Changed] Player names saved to a separate data set on player connect. 
[Changed] Deathlog now logs distance and position.
[Changed] Sapper brain reworked.
[Changed] Display of personal Crypto balance when opening bank interface.
[Changed] Loot Balance: Lowered heavy muzzles count & increased pistol muzzle.
[Changed] Increased loot bias for Ferris Wheel and corrected z height on loot positions.
[Changed] Improve Cleanup System on Server.
[Changed] Behavior changed on UAV troop support.
[Changed] Dog to glitch less, reduced whines and more chance to wander.
[Fixed] Pumpkin patches on Chernarus now payout proper loot.
[Fixed] Traders now only allow one vehicle per trade.
[Fixed] Alpha transparency issue with empty clone vats.
[Fixed] Attempt to prevent vehicle damage during server startup.
[Fixed] Removed fireplace sound for now due to Arma issues with sound cleanup.
[Fixed] Frequency Jammer can not be built or placed within 3x Jammer radius. (default 225m)
[Fixed] GUI scale issues with additional button menu (Group Menu, Requests) on inventory.
[Fixed] Missing sounds on Ruger pistol and removed ability to use silencer.
[Fixed] Dupe fixes for backpacks, vests, uniforms.
[Fixed] Player revive did not work even after respawn.
[Fixed] zasleh1_proxy.p3d error with M4A3.
[Fixed] Prevent loot objects from spawning under the ground.
[Fixed] Group kick and mod options did not work.
[Fixed] Cleanup and removal of unneeded rpt debug logs.
[Fixed] Removed spoiler button in Welcome Screen.
[Fixed] Misspelling in debug monitor (crypto).
[Fixed] Welcome screen will be now displayed only once after a major patch (eg. 0.3/0.4/0.5).
 
Please note: Large scale testing should start in the next day or so with a full public release expected in about 2-3 weeks. 

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